Vanliga frågor

Vanliga frågor

Pris per person:

En gemensam transportlösning för flygresenärer som delar en taxi med andra resenärer på samma flyg.

Upphämtning och avlämning sker vid högst tre adresser. Upphämtningstiden kan variera eftersom fordonet hämtar från flera adresser. Vid större avvikelser +/- 5 minuter bör taxi kontakta resenären. Varje resenär kan ha med sig ett handbagage och en normalstor resväska.

Pris per bil: 

Gäller för upp till fyra passagerare som reser från/till samma adress. Vid bokning bör endast ett namn uppges. 

Vilket nummer ringer jag om min taxi är sen eller att jag vill ändra upphämtningstid?

Min taxi är sen eller ändra upphämtningstid samma dag som flyg/tågavgång:
08-120 920 00

Annan tid:
090-70 29 70 

Fast Track är det snabbaste sättet att passera genom flygplatsens säkerhetskontroll, i en separat kö som ger passagerarna möjlighet att passera snabbare och smidigare genom säkerhetskontrollen.

Var vänder jag mig om jag skall resa utomlands och vill veta vad som krävs för att få resa in i respektive land?

Uppdatera dig alltid på restriktioner och krav för resa till andra länder:             

https://cometconsular.se/health-requirements »  
https://www.swedenabroad.se »

Resenärer behöver inte oroa sig för att missa anslutningar, eftersom det är transportörens ansvar att se till att du når ditt slutmål.

Reser du däremot med separata flygbiljetter finns det risk för att följande händer:

  • Om det finns förseningar eller inställda flyg på den första sträckan kan resenären missa anslutningen till nästa flyg, vilket kan orsaka extra kostnader, besvär och krångel med att boka om resan.
  • Det blir svårare att samordna bagagehanteringen mellan olika flygbolag, vilket ökar risken för förlust eller försening av bagaget.
  • Resenären kan behöva genomgå ytterligare säkerhetskontroller vid varje anslutande flygplats, vilket kan ta extra tid och vara besvärligt.
  • Hantering av separata biljetter kan vara tidskrävande, särskilt om resenären måste boka och hantera flera bokningar och incheckningar.
  • Separata biljetter kan begränsa möjligheten att göra ändringar eller avbokningar på ett enkelt sätt, jämfört med en samlad genomgående biljett.

Ja, skicka ett mejl till foretagsresor@foretagsresor.se.
Då registrerar vi dig i vår bokningsportal Cytric.

Arlanda Express behöver samtliga resenärers e-post, dit skickas en QR-kod 24tim innan avresa och gäller som biljett.

För bokningar som gäller flygbussar i anslutning till Sturup, Landvetter, Visby, Bromma och Arlanda (förutom Swebus linjer), ska flygbussarna utfärda en SMS-biljett under förutsättning att ett svenskt mobilnummer anges vid bokningen.

SMS skickas dagligen kl 18:00 för resor nästkommande dag kl 00:00-23:59.

För bokningar som gäller flygbussar i anslutning till övriga flygbusslinjer (inklusive Swebus) samt vissa läns trafiklinjer i Norrbotten gäller att resenären skall uppvisa en resplan (itinerary) eller en bokningsbekräftelse som visar bokad bussträcka i anslutning till aktuellt flyg. (t.ex. som e-postutskrift).

Sedan 2004 är all flygtaxi biljettlöst. Biljetter för marktransporter ställs inte längre ut och agenten behöver därför inte heller skicka några kuponger till resenären.